اگر در آستانه شروع یک کسب و کار باشید و یا در فکر گسترش کسب و کار خودتان قرار گرفته اید یکی از مهمترین دغدغه ها ی شما تبلیغات است . تبلیغات در هر کسب و کاری یکی از مهمترین آیتم هاست و گستردگی فراوانی دارد اما بدون شک در زمینه تبلیغات غیر مجازی اولین کلمه که به ذهن هر کار آفرین میرسد چاپ بنر و میباشد .
در ادامه به بخش های مهمی که برای چاپ بنر مربوط است میپردازیم آوای گلستان افتخار دارد به عنوان مرکز چاپ تخصصی بنر و فلکس عرض 5 متر در همه قسمت های مختلف با کیفیت بالا و قیمت مناسب خدمات خود را در اسرع وقت ارائه نماید.
- آشنایی با چاپ بنر
- قیمت چاپ بنر
- تفاوت بنر، فلکس ، استیکر و ...
- تفاوت بنر و فلکس عرض بالا(5 متر) و عرض پایین
- کاربردهای چاپ بنر
- بنر ایرانی
- کیفیت بنر
قیمت بنـر به چند عامل بستگی دارد برای مشاهده قیمت به روز مجموعه ما روی کلمه قیمت بنر کلیک کنید . مهمترین عامل در تعیین قیمت بنـر ضخامت بنر است که با واحدی به نام انس مشخص میشود . استاندارد های مختف موجود در بازار عموما با اعداد 8 انس ، 10 انس ، 13 انس ، و 18 انس میباشد که هر چه انس بنر بالاتر باشد یعنی مقدار متریال استفاده شده در واحد سطح بیشتر بوده و اصطلاحا سنگین تر میباشد . همچنین بافت موجود در بنر که با نماد دو عدد که بیانگر تعداد تار و پود است نمایش داده میشود هر چه تعداد تار و پود بیشتر باشد مقاومت بنر افزایش پیدا میکند که تراکم نام دارد . تراکم های موجود در حال حاضر 300*300 ، 500*500 ، 500*300، 1000*500 و 1000*1000 است که دو مورد آخر اغلب در تراکم فلکس استفاده میشود . گفتنی است که هر چه انس بنر بیشتر باشد مقدار pvc به کار رفته در بنر بیشتر میشود و در نتیجه بنر از یک سطح یکنواخت برخوردار میشود که موجب کیفیت چاپ بیشتری میشود و هر چه بافت یا تراکم بنر بیشتر باشد مقاومت بنر در برابر فشار و کشیدگی مانند باد و طوفان افزایش پیدا میکند .
تراکم بالا | مقاومت بیشتر |
انس بالا | کیفیت چاپ بهتر |
چاپ بنر در زندگی روز مره کاربردهای زیادی دارد . پلاکارد ها و داربست ها و استرابورد های اطلاع رسانی و تبریک و تسلیت از جمله کاربردهای متداول و پیش پا افتاده برای بنر میتوان عنوان کرد .امروزه حتی چاپ بنر به صورت گسترده تری نیز استفاده میشود رواج استفاده از چاپ بنر حتی به جشن ها و محافل خانوادگی از جمله چاپ بنر تولذ ، سالگرد ازدواج ، جشن های یلدا و جشن دندونی و ... نیز کشیده شده که در همین مجموعه نمونه های مختلف برای شما عزیزان ارائه شده ، اما کاربرد بنر و چاپ بنر در کسب کار و تجارت پررنگ تر است . از چاپ بنر برای تابلو های کوچک و متوسط در بنگاه های اقتصادی کوچگ مانند فروشگاه های مختلف ، تا چاپ بیلبورد های بزرگ تبلیغاتی و تابلوهای عظیم برند شرکت های بزرگ اقتصادی همه و همه از کاربرد های بنر می باشد. در تصویر کنار نمونه ای از کاربرد چاپ تبلیغات بنر را مشاهده میکنید . ما در جهت جذب مشتریان خود در زمینه چاپ یووی در محدوده ای که کارگاه های صنعتی چهاردانگه قرار دارد اقدام به اجاره و نصب بنر تبلیغاتی نموده ایم .
فرق بنر و فلکس در چیست؟
یکی از سوالات متداول برای کسانی که برای اولین بار با عناوین بنر و فلکسی آشنا می شوند مفهوم فلکسی و بنر است و تفاوت این دومفهوم در چیست و چه مزیت هایی نسبت به هم دارند
الف)تفاوت ها
تفاوت های بنر و فلکس بسیار زیاد است و همان گونه که تفاوت های زیادی با هم دارند کاربردهای آنها نیز با هم متفاوت است
1)تفاوت در ضخامت : بنر از لحاظ ضخامت بسیار نازکتر از فلکس می باشد و معمولا از 20 اُنس بیشتر می باشداما این در حالی است که بنر ها در بهترین حالت 13 اُنس می باشند .
2)تفاوت در شفافیت: فلکس یک متریال شفاف است البته نه به این صورت که بتوان از آنسوی فلکس طرف دیگر را مشاهده کرد اما اگردر سوی دیگر فلکس یک منبع نور وجود داشته باشد مقدار زیادی از این نور می تواند از فلکس عبور کند .این در حالی است که از بنر مقدار کمی نور عبور خواهد کرد.
تفاوت در قیمت :با توجه به تعاریف انجام شده می توان حدس زد که فلکس به لحاظ قابلیت هایی که دارد طبیعتا گرانتر از بنر باشد البته معمولاٌ این تفاوت قیمت بین 2/5 تا سه برابر می باشد .
تفاوت در کاربرد: کاربردهای بنر و فلکس بسیار است در مواردی که سبک بودن سازه و قیمت پایین کارمد نظر ما باشد اغلب از بنر استفاده می کنیم اما اگر مواردی چون استحکام زیاد یا عبور نور از پشت مدیا را در اولویت قرار دهیم معمولااز فلکس استفاده می کنیم.
نوردهی در تابلو
برای تابلوهایی که با بنر وفکلس طراحی و اجرا می شوند استفاده از نور پرژکتور از روبرو مناسب است یا استفاده از نور مهتابی در داخل تابلو مناسب تر می باشد. اغلب برای مشتریان و کسانی که به کانون آوای گلستان که یک مرکز خدمات چاپ بنر و فلکس تا عرض 5 متر می باشد مراجعه می کنند این سوال وجود دارد که نور تابلوی مورد نظر من باید از روبرو تابیده باشد(اپتیک) یا از مهتابی در داخل تابلو استفاده کنیم که اصطلاحا به آن تابلو مهتابی خور گفته می شود .
در این قسمت توضیحاتی که برای شما مفید می دانیم را ارائه می دهیم که شامل معایب و محاسن هر دو روش می باشد .
انتهای مطلب در آستانه شروع یک کسب و کار باشید و یا در فکر گسترش کسب و کار خودتان قرار گرفته اید یکی از مهمترین دغدغه ها ی شما تبلیغات است . تبلیغات در هر کسب و کاری یکی از مهمترین آیتم هاست و گستردگی فراوانی دارد اما بدون شک در زمینه تبلیغات غیر مجازی اولین کلمه که به ذهن هر کار آفرین میرسد چاپ بنر و میباشد .
آشنایی با چاپ و موارد موثر در کیفیت چاپ
کیفیت چاپ بستگی به چه چیزی دارد؟
چاپ لارج فورمت یا (outdoor) که اصطاتحا چاپ بنر گفته میشود از جمله موارد پر کاربرد صنعت چاپ میباشد که گستردگی فراوانی هم در جامعه امروزی به دست آورده ،کاربرد این صنعت در همه سطوح جامعه چه صنعتی و یا تجاری و حتی مصارف خانگی غیر قابل چشم پوشی است. این مقاله صرفا جهت آگاهی شما عزیزان فراهم شده که عنوان آن آشنایی با عوامل موثر در کیفیت چاپ بنر و فلکس می باشد،که بصورت کلی میتوان به این دسته بندی تقسیم کرد.
- مواد اولیه
- دستگاه
- نیروی انسانی و اپراتور
مواد اولیه
مواد اولیه به کار رفته در یک محصول (در این مقاله هر جا از کلمه محصول استفاده میشود اصطلاحا به همه مدیا های لارج فورمت از جمله بنر ، فلکس ، استیکر و ... اشاره میشود ) به صورت کلی به دو قسمت تقسیم میشود ، بخش اول جوهر یا مرکب استفاده شده برای محصول است و بخش دوم مدیا (هر گونه جنسی که با دستگاه چاپ روی آن فرآیند چاپ صورت میگیرد اصطلاحا مدیا گفته میشود) است که شامل فلکس ، بنر یا استیکر میباشد
- جوهر یا مرکب : جوهر یا مرکب به کار رفته در دستگاه بنر را اصطلاحا جوهر بر پایه سالونت میگویند . سالونت ماده ای با بوی زیاد و از امشتقات نفتی میباشد و بسته به دستگاه پرینتر مربوطه میتواند شامل 4 رنگ یا 6 رنگ و یا 8 رنگ باشد . در گذشته جوهر های با کیفیت زیادی در بازار وجود داشت که از جمله جوهر ها به DGI کره یا TOYO ژاپن و چند برند دیگر مانند جوهر های تایوانی میتوان اشاره کرد اما در حال حاضر همه جوهر های موجود در بازار محصول کشور چین هستند که طبیعتا کیفیت جوهر های ذکر شده قبلی را ندارند .
مرکب های سالونت بسته به هد دستگاه مربوطه میتوانند به جوهر های 42 پیکولیتر ،35 پیکولیتر ،25،13،10 و 7 پیکولیتر تقسیم میشوند . گفتنی است که پیکولیتر واحد اندازه گیری دانه های مولکولی مرکب هستند که هر چقدر این عدد کوچکتر باشد کیفیت بهتری در خروجی کار خواهیم دید اما باید هد مربوطه نیز با جوهر استفاده شده همخوانی داشته باشد.
-
مدیــا : به محصولاتی که بر روی آن فرایند چاپ صورت میگیرد مدیا میگوییم که در ابتدای مقاله توضیح داده شد . مدیا در مراکز چاپ چند نوع میباشد که عبارتند از بنر ، فلکس ، استیکر ، وینیل ، مش ، بنر دورو ، بنر شبرنگی و ... توضیح داده شد که واحد ضخامت بنر انس گفته میشود و تراکم آن از دو عدد که مشخص کننده تعداد تار و پود است تشکیل میشود . مثال بنر 13 انس 500 در 500 .
دستگاه چاپ
دستگاه چاپ بنر اصلی ترین عامل در تهیه یک چاپ با کبفیت میباشد ، به طوریکه بدنه و استراکچر یک دستگاه ، بورد ها و نرم افزار دستگاه ، هد های موجود روی دستگاه و حتی سال تولید و مدت زمان استفاده شده از یک دستگاه میتواند روی کیفیت کار تاثیر گذار باشد
- هد دستگاه : هد اصلی ترین قطعه در یک چاپگر لارج فورمت میباشد و چاپ بنر رابطه مستقیم با کیفیت هد دستگاه دارد .هد های متعارف در بازا ر هد های کونیکا ، زار و اکسپکترا ،سیکو و ریکو هستند اما عمدتا در اغلب سایتها از هد کونیکا استفاده میشود اما در مجموعه آوای گلستان ما دستگاه های خود را مجهز به هد استارفایر آمریکایی نموده ایم که بخاطر پیکولیتر 10 گوی سبقت را در کیفیت از سایر رقبا ربوده است .
- عرض دستگاه : اغلب دستگاه های موجود در ایران دستگاه عرض3.2 متر هستند و بعضی از این چاپگر ها عرض 2 یا 1.8 دارند و تنها به تعداد انگشتان دست میتوان مرکز مجهز به چاپ عرض 5 متر را یافت که خوشبختانه مجموعه چاپ بنر و فلکس آوای گلستان این دستگاه را از سال 1392 به مجموعه خود اضافه نموده است
اگر قصد دارید با مفهوم بنر و چاپ بنر تخصصی تر آشنا شوید این قسمت از صفحه را مطالعه نمایید.
بنر یکی از مدیاهای مهم در زمینه تبلیغات میباشد که توضیحات و موارد بسیار زیادی در مورد آن وجود دارد از جمله انواع بنر های معمولی ،بنر شبرنگی و بنر دوروو همچنین به لحاظ کیفیت و نوع کاربرد آن و حتی قیمت و شرکت های مختلف تولید کننده بنر ، همه و همه توضیحاتی هستند که سعی شده در این قسمت تقدیم شما گردد.برای دیدن از قسمت های مختلف روی تب مورد نظر کلیک نمایید.
بنر چیست؟
به جرأت میتوان گفت امروزه مخصوصاً در کشورهایی که ساز و کار تبلیغاتی چندان که باید از فضای مجازی و الکترونیک استفاده نمیکند بنر عمده ترین ابزار تبلیغاتی میباشد که در موارد و مصارف گوناگون استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با بنرمی توان به این صورت توضیح داد که یک صفحه ای سفید رنگ که به صورت رول های ۵۰ متری و ۱۰۰ متری میباشد که جنس آن از محصولات و مشتقات مواد پتروشیمی بوده و از الیافی که به صورت تار و پود در داخل بافت آن قرار گرفته و قابلیت جذب رنگ بر روی خود را دارند می باشد که البته این نوع وجوهر صرفا جهت همین کاربرد ساخته میشود که ترکیبی از مواد رنگدانه و سالونت میباشد اصطلاح این مرکب ها را سالونت اینک(Ink Solvent) گویند اما برای آشنایی بیشتر با این متریال لازم است به موارد و اصطلاحاتی که در آن به کار میرود اشاره نمود.
- ضخامت بنر
- تراکم بنـر
- کوتینگ
-
عرض مدیا
الف ) ضخامت : ضخامت بنر را به صورت استاندارد با انس نمایش می دهند به صورتی که هر سانتیمتر مربع بنر که وزن مشخصی را دارد بیانگر ضخامت یا انس می باشد . انس بنر به صورت استاندارد از ۷ و ۸ و ۹یا ۱۰ انس در ۱۸ و ۲۰ انس شناخته می شود بنرهای هفت و هشت انس اغلب بسیار نازک و با ماندگاری پایین می باشند و صرفاً در مواردی که بخواهیم از یک چاپ در مدت زمان محدود و کوتاه استفاده نماییم به کار میرود این رشته از بنرها مقاومت لازم در مواردی که بخواهید با ابزار یا سازه های نمایشگاهی آن را به اصطلاح بکشیم یا اکران کنیم را ندارد و حتما برای این کار از بنرهای ۱۰ یا ۱۳ انس استفاده می کنیم طبیعی است هر قدر که ابعاد بنر بزرگتر باشد نیاز به مقاومت بیشتر و ضخامت بالاتری دارد. بنرهای بالاتر از انس ۱۳ و ۱۸ بسیار کم کاربرد می باشند و تنها در مواردی که کاربرد خاصی از آن انتظار داشته باشیم مانند بنر شبرنگی یا رفلکتیو یا بنر دورو از بنرهای 18 انس استفاده می شود که عمق و ضخامت بیشتری دارد.
ب) تراکم : تراکم بنر به الیاف و به تار و بود بنرگفته میشود .برای آسان نمودن درک مطلب تراکم بنر را می توان مانند تراکم فرش در نظر گرفت طبیعتاً هرچه تراکم بنر بیشتر باشد مقاومت در برابر کشش ها افزایش پیدا میکند . در کل به تعداد و فشردگی تعداد تار و پود هایبتراکم اطلاق میشود. تراکم بنرها اغلب در رده های ۳۰۰ * ۵۰۰ و۵۰۰ * ۵۰۰ و ۱۰۰۰ * ۵۰۰ میباشد که البته ممکن است گاهی تراکم های غیر استانداردی نیز دیده شود.
ج)کوتینگ: کوتینگ به صورت عامیانه معنی و مفهوم پوشش را دارد به طوری که اغلب دیده می شود که پس از چاپ بنر یا فلکس و حتی استیکر و مش نیز گاهی از پوشش مانند یووی یا وارنیش برای رسیدن به جلوه بصری بیشتر استفاده می شود اما بحث در این مقاله موضوع کوتینگ قبل از چاپ می باشد که لایه ای از موادی که باعث جذب بیشتر و چسبندگی بالاتر جوهر روی بنر می شود را بیان میکند. همچنین در بعضی موارد دیده میشود که چاپ روی بعضی از بنرها حالت مات دارد و رنگ ها جلوه و نمود واقعی خود را ندارند و یا در موارد نادر دیده شده که حتی فقط قسمتی از چاپ حالت طبیعی و جلوه لازم را ندارد همه اینها دلیل بر نبودن کوتینگ مناسب یا عدم کوتینگ یکنواخت می باشد البته شایان ذکر است براق یا مات بودن بنرها نیز متاثر از نوع کوتینگ آن میباشد.
د)عرض مدیا : بنر های موجود در بازار در عرض های مختلف موجود می باشد که می توان گفت در ۹۵ درصد موارد این عرض مابین ۹۰ تا ۳۲۰ سانتیمتر می باشد که عرض های متداول معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر با هم اختلاف دارند.این موضوع به خاطر این باشد که دستگاه های چاپ بنر عمدتاً عرض ۳۲۰ سانتیمتر دارند و مدیا های بزرگتر را نمی توانند با این دستگاه چاپ کنند ،اما بعضی از سایت های چاپ و تبلیغات جهت برآورده کردن همه نیازهای مشتریان سایت خدمات خود را به دستگاه های چاپ بنر و فلکسی عرض ۵ متر مجهز نموده است عرض مدیا های بالاتر از ۳۲۰ فقط محدود به سه اندازه ۳۸۰ و۴۲۰ سانتیمتر و ۵۰۰ سانتی متر میباشد که نسبت به بنرهای عرض پایین تر قیمت مواد اولیه بالاتری نیز دارند شرکت های تولید کننده مدیا های عرض بالا (آشنایی با شرکت های تولید کننده بنر)علت این افزایش قیمت در مدیا های تولیدی خود را ابتدا سرعت تولید پایین میدانند ، زیرا دستگاه هایی که توان تولید مدیا های عرض بالا دارند عمدتا سرعت پایین تری دارند و در موارد بعدی می توان به هزینه حمل و نقل و تولید متفاوت تر این مدیا ها و همچنین مصرف کم این نوع بنر ها که در نتیجه خواب سرمایه را به همراه دارد اشاره کرد. آوای گلستان این افتخار را دارد که با کمترین قیمت خدمات چاپ بنر و فلکس عرض 5 متر را ارائه نماید.
شما ممکن است با جستجوی این کلمات به این صفحه لینک شده باشید چاپ بنر فوری تهران ،چاپ بنر فوری شرق تهران چاپ بنر فوری تهران ،چاپ بنر فوری شرق تهران قیمت چاپ بنر ، چاپ بنر تسلیت فوریقیمت چاپ بنر 1404 قیمت چاپ بنر آنلاین چاپ بنر فوری تهران