مرکز تخصصی چاپ فلکس و بنر عرض 5 متر
بنر چیست ؟
امروزه یکی از المان های تبلیغات شهری استفاده از بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر روی سازه های مختلف مانند پرتال ها یا بیلبوردها و لمپوست بنرها می باشد .بنر که یکی از فرآورده های نفتی می باشد دارای الیافی در داخل خود می باشد که بصورت تارو پود موجب استحکام و ماندگاری آن می باشد الیاف بکار رفته در بنر موجب می شود تا بنر به سادگی پاره نشود و در مقابل باد و تکان های مختلف مقاومت داشته باشد البته مقاومت بنر به دو عامل بستگی دارد که یکی اُنس و ضخامت آن ودیگری تراکم الیاف و فشردگی آن می باشد .
الف )اُنس :اُنس بنر یکی از مولفه های اصلی تعیین مرغوبیت بنر است بطوری که هر چه اُنس بنر بالا باشد یعنی مقدار چگالی آن بنر در واحد سطح بالاتر است .اُنس بنر به صورت متعارف از 18 اُنس شروع می شود و در اُنس های 9،10،12،15،18 نیز وجود دارد که البته امروزه بیشترین استفاده بنرها از بنرهای 10 و 13 اُنس می باشد .
لازم به ذکر است که برای صرفه جویی درهزینه در بیشتر سایت ها ی چاپ و مراکز تبلیغاتی برای رقابت با دیگران از بنرهای 19 اُنس و 18 اُنس نیز استفاده می شود اما باید در نظر داشت که این ضخامت از بنر برای مواردی که می خواهیم از آن مدت زیادی استفاده کنیم اصلا مناسب نیست برای بیلبوردها و سازه هایی که نیاز به استحکام و ماندگاری بالایی دارد پیشنهاد می شود که از بنرهای 13 اُنس استفاده شود البته بنرهای 15 اُنس و 18 اُنس اغلب موارد استفاده خاص دارند که مصرف عمومی ندارد مانند بنرهای دوطرفه و یا بنرهای رفلکتیو که غالباً از چگالی و اُنس بالایی برخوردار است .
ب)تراکم بنر: عامل دیگری که در مقاومت بنر موثر می باشد تراکم یا فشردگی تار و پود بنر است که می تواند شاخص مهمی در تعیین ضخامت بنر باشد .برای مثال ممکن است یک بنر از چگالی و مواد مصرفی بالایی برخوردار باشد اما تار و پود کافی برای ایجاد همبستگی بنر را نداشته باشد فشردگی یا تراکم بنرها را معمولا با اعدادی که نشان دهنده تعداد تارو پود یا الیاف عمودی و افقی است نمایش می دهند که شامل دو عدد است که عدد اول تعداد تار و عدد دوم تعداد پود می باشد .
ج) دو عامل اُنس و ضخامت و تراکم یا فشردگی الیاف صرفاً برای تعیین مقاومت بنر استفاده می شود اما همه موارد مهم در مرغوبیت بنر تنها مقاومت آن نیست .زیرا اگر یک بنر کوتینگ یا مرغوبیت لازم جهت جذب بنر یا پوشش بنر را نداشته باشد کیفیت چاپ آن مطلوب نظر نخواهد بود . کوتینگ بنر شامل استفاده از پوشش و مواردی است که در سطح بنر بکار می رود تا بنر بیشترین چسبندگی وجذب را برای جوهر داشته باشد .کوتینگ بنر به دو صورت می باشد که می تواند بنر را مات و براق نشان دهد . لذا اغلب بنر ها را با مولفه مات و براق بودن معرفی می کنند به همین خاطر است که پشت بنر نمی توان برای چاپ روی آن استفاده کرد زیرا فاقد کوتینگ بر سطح زیرین آن است و اگر به صورت پشت بنر چاپ صورت گیرد کیفیت آن بسیار نامرغوب خواهد بود .
موارد مشابه چاپ استیکر /چاپ وینیل /چاپ سولیت/چاپ بنر/ بنر تولد
دیدگاه خود را بیان کنید
- ارسال دیدگاه بعنوان یک مهمان - ثبت نام کنید و یا وارد حساب خود شوید.