
طراحی تبلیغات نمایشگاهی
طراحی مهمترین قسمت در زمینه تبلیغات میباشد و بطور کلی ایده خوب همیشه برنده هست . کسانی که در طراحی کار خود از ایده و خلاقیت های بکر و جسورانه استفاده میکنند بدون شک نتیجه و بازخورد مثبت آن را لمس خواهند کرد . به طور کلی نکات مهمی که در پردازش یک ایده برای طراحی تبلیغات وجود دارد را در زیر برای شما عزیزان یادآور خواهیم شد تا با کمی آشنایی در مورد طراحی ، قسمت های بعدی از جمله چاپ و اجرا را دنبال خواهیم کرد .
نکات مهم در مورد طراحی :
در صورتی که بخواهیم موارد مهم در طراحی تبلیغات را ذکر کنیم باید آیتم های مختلفی را مد نظر داشته باشیم که عبارتند از
- متریال تبلیغات و نقش آن در طراحی
- نقش جامعه هدف در طراحی چاپ و تبلیغات
- سوژه اصلی طراحی در تبلیغات
- تعیین اولویت ها در طراحی
- چهارچوب های تعیین شده از سمت کارفرما
تصویر مقابل پوستر طراحی شده برای 31 امین دوره نمایشگاه چاپ و تبلیغات و بسته بندی میباشد . با دقت به این پوستر میتوانید خلاقیت در استفاده از سایه ها و همچنین المان های بسته بندی و چاپ را در آن ملاحظه کنید .
متریال تبلیغات و نقش آن در طراحی :
متریال یا همان زمینه و محیط در نحوه طراحی قطعا تاثیر اساسی را دارا خواهد بود برای مثال در صورتی که بخواهیم از طراحی در محیط وب و شبکه مجازی استفاده کنیم باید طراحی بر روی جزئیات متمرکز شده باشد اما در صورتی که طراحی بر روی بنر و فلکس و ابعاد بیلبورد بخواهد صورت گیرد کاملا متفاوت خواهد بود و ابتدا به ساکن بصورت کلی باید سوزه کلی و تبلیغ اصلی در مورد محصول صورت گیرد و به اصطلاح با یک نگاه باید قلاب تبلیغات به ماهی گیر کند ، چون معمولا مخاطبان تبلیغات بیلبورد ها زمان تقریبی 5 الی 10 ثانیه فرصت دیده شدن برای مخاطب را دارند .
طراحی برای سازه های نمایشگاهی
خب با توجه به توضیحات گفته شده قطعا طراحی در سازه های نمایشگاهی نیز مشخصات و لوازم خاص خود را خواهد داشت . از جمله اینکه در طراحی نمایشگاهی از چه المان ها و شاخصه هایی استفاده میشود . برای مثال با توجه به اینکه تبلیغات نمایشگاهی عموما بصورت سالانه و در شهر های مختلف برگزار میگردد ، مهم است که تبلیغات بر روی سازه های پرتابل و قابل حمل انجام شود مانند استند ها (انواع استند رول آپ ، ثابت ، خرچنگی و دیواری و ...) یا کانتر و اسپیسی که دست دکوراتور را برای استفاده های بعدی باز خواهد گذاشت و در اینصورت باید هزینه های انجام شده طوری صورت پذیرد که اگر تنها یک بار هم استفاده شود توجیه اقتصادی داشته باشد . مثلا استفاده از سازه های کامپوزیتی با توجه به هزینه بالا ریسک بالایی خواهد داشت و در مقابل استفاده از چاپ بنر ، استیکر و مش قابل توجیه تر خواهد بود ، و برای طراحی با ابعاد لارج فورمت استفاده از رنگهای جذاب اولویت بالایی دارد .
در تصویر بالا نمونه چاپ استیکر برای شرکت کاله را در نمایشگاه محصولات غذایی مشاهده میفرمایید همانگونه که گفته شد در تبلیغات استیکر این شرکت تنها از یک محصول جدید و یک شعار استفاده شده است و پرداختن به جزئیات در آن دیده نمیشود . (این چاپ و خدمات در سال 1400 توسط چاپ و تبلیغات آوای گلستان به شرکت کاله ارائه شده است )
به طور خلاصه در طراحی برای نمایشگاه از بروشور و کاتالوگ تا استند ها و کانتر ها نکاتی اهمیت دارد که در قسمت آموزش طراحی در همین سایت مفصلا توضیح داده شده است اما به طور کلی در تبلیغات نمایشگاهی اصل بر رعایت این نکات است
- تمرکز و بولد کردن کلیات موضوع از جمله نام برند و خدمات و محصول اصلی در تبلیغات لارج فورمت مانند استند ، کانتر و بک گراند غرفه
- پرداختن به جزئیات و سایر ظرافت کاریهای مجموعه مانند تخصص پرسنل و تجهیزات و همچنین کیفیت و ... در تبلیغات افست مانند کاتالوگ ، بروشور ها و کارت ویزیت و هدایای تبلیغاتی
چاپ استیکر ، کاغذ دیواری ، وینیل و مش
استفاده از چاپ استیکر و وینیل و مش و همچنین کاغذ دیواری در طراحی دکراسیون غرفه های نمایشگاهی بسیار متداول شده و دلیل این موضوع انعطاف پذیری این محصولات در تبلیغات و سرعت بالای اکران آنهاست . شما با طراحی و چاپ یک استیکر یا کاغذ دیواری به راحتی میتوانید یک دیواره و یا پارتیشن را در کمتر از 30 دقیقه به یک دیوار تبلیغاتی با هر رنگ و تم مورد نظر تبدیل کنید حال آنکه برای اجرای چنین تبلیغاتی با هر متریال دیگری لاقل به یک نیمروز زمان نیاز دارید . در چاپ مش این قابلیت هم وجود دارد که درصورتی که از این متریال بر روی شیشه استفاده کنید ضمن مشرف بودن از داخل غرفه به بیرون و بازدید کنندگان ، همزمان تبلیغات خود را اکران نمایید .
آوای گلستان تخصصی ترین مرکز چاپ بنر و فلکس عرض 5 متر و خدمات چاپ فلت بد و یو وی با مناسبترین قیمت و بهترین کیفیت
بازدیدکننده محترم ضمن سپاسگذاری از حضور شما در این سایت خواهشمندیم نظر خود را در مورد اینکه با جستجوی کدامیک از پرسشهای زیر " قیمت چاپ بنر ۱۴۰4 ، چاپ بنر فوری ، قیمت چاپ بنر1404 ، قیمت چاپ بنر آنلاین ، چاپ بنر فوری شرق تهران ، چاپ بنر و فلکس تهران " وارد سایت شده اید ثبت بفرمایید
نقش جامعه هدف در طراحی چاپ و تبلیغات
جامعه هدف در اصطلاح تبلیغاتی به قشری گفته میشود که سوزه و هدف اصلی ما در یک طیف گسترده قرار دارند و فعالیت ها و کنش های مجموعه در راستای جلب رضایت این قشر قرار میگیرد . به طور مثال جامعه هدف برای آموزشگاه های تدریس کنکور دانش آموزان مقطع دبیرستان هستند و جامعه هدف برای تولیدکنندگان پوشاک ورزشی ، ورزشکاران و باشگاه های ورزشی قلمداد میشوند . در تبلیغات نمایشگاهی جامعه هدف برای هر صنف اغلب همکاران و یا مشتریانی هستند که برای دریافت خدمات و محصولات خود به صورت تخصصی تری میخواهند انتخاب نمایند و طبیعتا در طراحی تبلیغات برای این جامعه هدف باید توضیحات و خدمات تخصصی را در اولویت قرار داد . ارائه خدمات طراحی و چاپ با کیفیت عالی تنها یک شعار برای ما نیست ، بلکه یک ادعا با پشتوانه تعهد و تجربه و همچنین اتکا به بروزترین تجهیزات چاپ و تبلیغات بنر ، فلکس ، استیکر ، مش و ... میباشد
سوژه اصلی طراحی در تبلیغات
در طراحی و تبلیغات محصولات نمایشگاهی داشتن سوزه اصلی تبلیغات برای سازه های نمایشگاهی حائز اهمیت است . سوژه اصلی تبلیغات در مشاغل مختلف تعاریف گوناگون دارد اما به طور کلی سوژه اصلی به قابلیت یا خدمات خاصی گفته میشود که یا در شرکت و مجموعه شما منحصر به فرد یا از قابلیت های بالایی برخوردار است یا اینکه در مقطع زمانی مورد نظر آفر هایی برای آن در نظر دارید و یا اصلا سوژه تبلیغات ممکن است به بازار تقاضا مربوط باشد . به طور مثال در شرکت های گردشگری تقاضا در زمان اعیاد و مناسبت های مذهبی برای عتبات بیشتر است . پس سوژه اصلی برای آن شرکت خدمات برای تورهای مذهبی قلمداد میشود . یا در مجموعه آوای گلستان ارائه چاپ بنر و فلکس عرض 5 متر یک قابلیت ویژه و انحصاری میباشد . لذا تبلیغات و سوژه اصلی برای ما چاپ و تبلیغات عرض بالا محسوب میشود. از این رو در طراحی و چاپ برای سازه ها و المان های نمایشگاه های بین المللی داشتن سوژه اصلی اهمیت دارد.
# |
نوع استند |
قیمت | شــــــرح |
---|---|---|---|
1 | استند معمولی ایکس | 390 هزار تومان | سایز 200-90 سانتیمتر با چاپ بنر |
2 | استند رولآپ | 840 هزار تومان | سایز 200- 90 سانتیمتر چاپ لمینت |
3 | پرچم ساحلی | 1200 هزار تومان | سایز 50 در 160 سانتیمتر مدل ساحلی با پایه |
4 | پرچم ساحلی | 1300 هزارتومان | مدل سامورایی 50 در 180 سانتیمتر باپایه |